dimecres, de febrer 11, 2015

Capricho


Anna Lee

Bona tarda Bloc,

Acabo de llegir “Capricho” un llibre de John Fowles que rodava per les estanteries fa anys i panys... a veure de entrada vaig trobar que era un llibre estrany... sí, si molt estrany allò que en diríem de broma “raru”, primer no sabia on aniria a parar totes aquelles històries, com de ciència ficció antiga, però com que a mi m’agraden totes aquestes coses vaig tirar endavant... be, resulta que el relat està inspirat en una llegenda de com va néixer Anna Lee la fundadora de la secta dels Shakers, uns dissidents dels Quàquers... la cursa d’aquesta història es desenvolupa d’una forma fantàstica amb coves fosques que amaguen estris i aparells com de la guerra de les galàxies... també hi ha la part demoníaca, i dames vestides de plata-alumini que son tres i que son una... be un LIU , però entretingut...  el que no entenc es el títol... Capricho ? quin capricho ?   Desprès he anat al Google i he buscat mes informació, resultat ?  molt interessant, ara lo del LIU  no he aclarit res...

Al llegir algunes coses dels Quàquers, he recordat que un dia qualsevol que passejava per Toronto vaig veure un rètol de fusta molt bonic que posava “amics dels Quàquers “ mira em va cridar l’atenció i amb això que va sortir de la casa un  senyor que es veia que ho era, i jo que no tenia (ni tinc) ni idea de anglès em vaig enrotllar a parlar amb ell... suposo que amb idioma comanche però ens vam entendre bastant... clar que els somriures i les senyals de fum o arreglen tot, una experiència bonica.