dilluns, d’abril 19, 2010

Llavis que dansen


















Bona nit Bloc,

Avui m’ha vingut de gust rellegir aquest poemari de la Olga, “Llavis que dansen”, Premi Carles Riba 1987, ja fa uns quants anys però els poemes continuen vigents i esplèndids.


“Damunt d’un oceà

de dringadisses

imprevist

hi flota un altre matí”

G. Ungaretti

Naufragis


Obro a l’espai un llarg desig de tu

I llenço al mar la xarxa imaginada:

fils que vibren a l’aire

amb llevant o mestral.

Sovint arriben amarats de pluja

amb missatges de nàufrags errants

o amb cants distrets de mariners feliços.

Algun senyal em portaran, espero,

i escolto el mar que torna i retorna

d’un llarg viatge sense tu.


Olga Xirinacs i Díaz


4 comentaris:

fanal blau ha dit...

Esplèndid poema, tens raó!
Bon dia, Jaka!

Olga Xirinacs ha dit...

Caram, Jaka, quina sorpresa més agradable. M'ha alegrat el matí. Encara que les paraules siguin immortals, nosaltres no, i en veure la foto no puc deixar de pensar en com era i en com sóc ara; i en les alegries passades, que ara es tornen cendra.

Però el mar proper i persones com tu són capaços de retornar-nos la vida. Gràcies, Jaka, i bon sant Jordi.

jaka ha dit...

Hola fanal!!!

L’Olga es sense dubte una gran poeta !!!
Una abraçada,

jaka ha dit...

Hola Olga !!!
Celebro que t’hagi fet gràcia el meu post... m’agrada molt la teva poesia i de quan en quan rellegeixo.
Fins aviat,