dilluns, de març 09, 2009

2001: Una odissea del espai



















Bona nit Bloc,
Ahir a la nit i a punt d’apagar el televisor vaig fer zaping i vaig veure que en un canal (no se quin) estava començant la peli “2001: Una odissea del espai”, encara que l’he vist un grapat de vegades em vaig tornar a quedar fixada a la pantalla sense pogué fer res mes que deixar-me seduir novament per les seves imatges, la música i la trama... i es que la història no ha perdut gens de vigència tot i que ja fa que va des dels anys 60... llavors jo no podia imaginar que al 2009 estaria escrivint un apunt de la peli en un petit Hal particular i que acte seguit l’enviaria cap al espai sideral, perquè... on van els continguts dels blocs?


Desprès que Hal sembla que s’ha confós en una falla de l’antena de la nau espacial, els astronautes David Bowman i Frank Poole consideren desconnectar-li els circuits cognoscitius. Ells creuen que Hal no els pot sentir, però no saben que Hal es capaç de llegir els llavis. Saben que el volen desconnectar, Hal mata a Frank Poole mentre està fent la reparació de la nau, també mata als altres membres de la tripulació que estaven en estat d’hivernació. Quan David Bowman se n’adona decideix apagar-lo.
El nucli central del Hal està representat com una habitació plena de petits i brillants mòduls de computadora muntats en blocs que es poden treure o inserir. Bowman apaga a Hal traient-li els mòduls un a un, mentre ho fa, som testimonis de la degradació de la consciència de Hal, confessa que te molta por i demana al David que no continuï. En el moment en que la lògica de Hal falla completament, llavors comença a cantar “Daisy Bell” una cançó que li va ensenyar el seu creador.


4 comentaris:

zel ha dit...

A mi aquesta pel.lícula sempre m'ha deixat un regust així com de neguit...i li reconec tots els mèrits, perquè les pelis de ciència ficció m'agraden molt, vés per on...ja en sóc d'estranya, eh?

bajoqueta ha dit...

És un mite esta peli, ara fa temps que no la veig, però m'agradaria :)

jaka ha dit...

Hola Zel guapa,
No n’ets gens d’estranya, a mi també m’agrada molt la ciència ficció.
Petonets,
;D

jaka ha dit...

Bajoqueta, a mi em va encantar tornar-la a veure, encara em va agradar mes.
Petonets,
:D