divendres, de juny 29, 2012

Por el camino de Mexico voy... un altra Murakami


Bona nit Bloc,
Murakami es un escriptor que no deixa de sorprendrem, vaig començar a llegir aquest llibre "Al sur de la frontera, al oeste del sol"  amb una mica com de recel tal com anava la cosa no em convencia gens però no se en quin pàgina, ni en quin moment de la lectura la truita es va girar i em vaig adonar de la seva profunditat i de com  creava la personalitat del protagonista. Una cosa que m'agrada molt d'ell es la música amb aquest "South of the border" del Nat King Cole crea la banda sonora de la novel·la m'ha fet gràcia jo també la cantava i fa uns dies que no me la puc treure del cap, ja passa això. Hajime es preguntava que hi havia al sur de la frontera... a banda he trobat alguns trets que desprès ha utilitzat en altres llibres com l'amistat dels protagonistes de quan eren petits... he vist a la Omame i al Tengo de "1984"...

Hajime diu, pensa:  
“Yo conocía un mundo que los demás ignoraban. Sólo  a mí me estaba permitido tener acceso a un jardín secreto. Para mí, escuchar a Liszt representaba acceder a un plano superior de la existencia humana… Conforme la iba escuchando surgía una espiral y, de esa espiral, surgía otra distinta. Y la segunda espiral se entrelazaba con una tercera. Y esas espirales, vistas con los ojos del presente, poseían una cualidad conceptual y abstracta”…