divendres, de desembre 30, 2011

Time to say goodbye


Bona nit Bloc,
Be, com diu la cançó que he triat per el vídeo d'aquest any "es temps de dir adéu " de dir adéu a tots els dies passats d'aquest 2011 , ha moments irrepetibles, ni haurà de semblants però mai mes seran els mateixos... miro enrere i amb això m'ajudes tu amb els posts i les imatges i faig com un petit resum ho mes ben dit recordo els moments mes difícils, sobre tot referent a la malaltia, les proves, les esperes, però per sort i de moment amb final feliç... quan entres a la consulta i el metge et diu "Bones noticies", el patiment constant per els fills per aquest temps desconsiderat que ens ha tocat viure, desprès hi ha les emocions...la tendresa dels nens, la indignació, les manifestacions, les lectures, els nous amics de la xarxa...els moments màgics...cada imatge porta el record d'un moment molt concret i l'estat d'ànim en que va ser publicat.

Be, hi ara cridem tu i jo molt fort BON ANY 2012 a tota la xarxa mundial !!!


La banda sonora d’aquest vídeo el youtube me la va silencià... he optat per posar la música en mp3 a banda.




Time to Say Goodbye (Con te partirò) by Andrea Bocelli on Grooveshark

dimecres, de desembre 21, 2011

Va pensiero

Bona nit Bloc,

Ahir em va arribar via Facebook i mitjançant un profe de música que vaig tenir, aquest vídeo que està penjat al Youtube que em va posar la pell de gallina em vaig emocionar una i altra vegada, el "va pensiero" es el que canten el cor d'esclaus a "Nabuco" i que sempre m‘agrada’t molt, ara, el que va passar en aquesta representació a Roma dirigida per Ricardo Muti es antològica, val la pena veure'l i llegir les circumstancies que es van confabular aquell dia. Crec que aviat tots cantarem com els esclaus de Verdi per la CULTURA que està morint envers de tots aquests afers que estan passant i que molts de nosaltres (els esclaus) no entenem res.
Aquí et poso el text que adjunta el vídeo espero que no ploris massa, a mi sem vam escapar les llàgrimes.

El último 12 de marzo, Silvio Berlusconi debió enfrentar la realidad. Italia festejaba el 150 aniversario de su unificación y en esa ocasión se dio en la ópera de Roma la ópera "Nabucco" de Giuseppe Verdi, dirigida por el maestro Ricardo Muti. Nabucco es una obra tanto musical como política: evoca el episodio de la esclavitud de los judíos en Babilonia, y su famoso coro "Va pensiero" es el canto de los esclavos oprimidos. En Italia, este canto es el símbolo de la búsqueda de libertad del pueblo, que a fines del siglo XIX -época en que se escribió la ópera - estaba oprimido por el imperio Habsburgo, al que combatió hasta la ceación de la Italia unificada. Antes de la representación, Gianni Alemanno, alcalde de Roma, subió al escenario para pronunciar un discurso denunciando los recortes al presupuesto de cultura que hizo el gobierno, a pesar de que Alemanno es miembro del partido gobernante y viejo ministro de Berlusconi. Esta intervención política, en un momento cultural de los más simbólicos para Ialia, produciría un efecto inesperado, puesto que Berlusconi en persona asistía a la representación. 
Relatado luego por el Times, Ricardo Muti, director de la orquesta, contó que fue una verdadera velada de revolución: "Al principio hubo una gran ovación en el público. Luego comenzamos con la ópera. Se desarrolló muy bien hasta que llegamos al famoso canto Va pensiero. Inmediatamente sentí que la atmósfera se tensaba en el público. Hay cosas que no se pueden describir, pero uno las siente. Era el silencio del público que se hacía sentir. Pero en el momento en que la gente se dio cuenta que empezaba el Va Pensiero, el silencio se llenó de verdadero fervor. Se podía sentir la reacción visceral del público ante el lamento de los esclavos que cantan: "Oh patria mía, tan bella y perdida."
Cuando el coro llegaba a su fin, ya se oían en el público varios "bis". El público comenzó a gritar: "¡Viva Italia!", "¡Viva Verdi!", "¡Larga vida a Italia!". La gente en el gallinero comenzó a arrojar papeles con mensajes patrióticos. En una única ocasión Muti había aceptado hacer un bis para el "Va Pensiero" en la Scala de Milán en 1986, puesto que para él la ópera no debe sufrir interrupciones. "Yo no quería sólo hacer un bis. Tenía que haber una intención especial para hacerlo", relata. Pero el público ya había despertado su sentimiento patriótico. En un gesto teatral, Muti se dio vuelta y miró al público y a Berlusconi a la vez, 
"Sí, estoy de acuerdo con esto. "Larga vida a Italia". Pero...
Ya no tengo más 30 años y he vivido mi vida, pero recorrí mucho el mundo, y hoy tengo vergüenza de lo que sucede en mi país. Entonces accedo a vuestro pedido de un bis para el Va Pensiero, nuevamente. No es sólo por la dicha patriótica que siento, sino porque esta noche, cuando dirigía el Coro que cantó "Ay mi patria, bella y perdida" , pensé que si seguimos así vamos a matar la cultura sobre la cual se construyó la historia de Italia. En tal caso, nuestra patria estaría en verdad "bella y perdida". (Aplausos , incluidos de los artistas en escena)
Continuó: Ya que reina acá un clima italiano, yo, Muti, me callé la boca muchos años. Quisiera ahora... tendríamos que darle sentido a este canto; estamos en nuestra casa, el teatro de Roma, y con un coro que cantó magníficamente bien y que acompañó espléndidamente. Si quieren, les propongo unirse a nosotros para que cantemos todos juntos.
Entonces invitó al público a cantar con el coro de esclavos. "Vi grupos de gente levantarse. Toda la ópera de Roma se levantó. Y el Coro también. Fue un momento mágico en la ópera.
Esa noche no fue solamente una representación de Nabucco, sino también una declaración del teatro de la capital para llamar la atención a los políticos."

divendres, de desembre 16, 2011

Peix de gat

Bona nit bloc,
Ahir vam tenir trobada al Club de lectors, el llibre que vam comentar es la última publicació del benvolgut i admirat Jordi Tiñena que es per mi un gran escriptor, cap llibre d'ell m'ha defraudat encara que uns m'han agrada't mes c’altres mes que res pel argument però mai per la forma i la narrativa. "Peix de gat" es una història que passa a Tarragona i quasi tota al barri del "Serrallo" encara que podria ser a qualsevol lloc, els personatges es poden trobar a molts pobles i ciutats i en el mateix moment en que transcorre el temps de la novel·la. Els comentaris al Club van ser tots molt favorables i el text va donar peu a múltiples intervencions, ara, el proper dimarts gaudirem de la visita del Jordi i serà magnífic pogué compartir amb ell una estona parlant del seu llibre.
Jordi Tiñena es un Tarragoní de Barcelona dic que es Tarragoní perquè ja fa un grapat d'anys que està aquí, he tingut el privilegi de compartir molts actes literaris amb ell i soc molt feliç de pogué xerrar amb ell encara que siguin uns moments quan ens troben per la Ciutat. Es un escriptor cibernètic diria jo doncs quan la Internet va començar a treure el nas per aquí ell ja tenia un Web personal que val la pena visitar ja que sempre està actualitzat.

Aquí el vídeo del "Peix de gat"

dimarts, de desembre 13, 2011

Retrats familiars

















Hola Bloc,

Diferencies entre els retrats familiars, un del segle passat que va fer el meu Pare i un altre que fa pocs dies que he fet jo... els d'abans estan com a mes seriosos... potser això de les fotos imposava mes.